Friday, December 4, 2009

No money No talk

Cerita ini aku dengar dan aku ceritakan balik kepada kalian (cerita non-fiction) :


'Hari itu aku jalan-jalan, tiba aku ternampak si dia. Fuh, sungguh menawan. Aku usya lah sikit-sikit, takut orang perasan aku tengah usya dia. Takut kantoi kata orang. Aku bukan jenis yang usya-usya orang. Jadi aku berwaspada. Aku lihat dengan teliti. Wah, memang lawa. CAntik! hatiku memang berdebar tengok si dia. 


Comel tu memang lah, tapi nak buat macamana ia bukan masih milliku. So aku bersabar. Lama-kelamaan, aku pun bersembang dengan ibuku, bahawa aku minat kat si dia. Ibu aku bagi lampu hijau. Wang dah cukup? Cukup aku rasa. Cukup lah sebab dah himpun dari dulu lagi. Maka aku pun mulakan langkah untuk rapati si dia. Aku tengok gambar-gambarnya, comel! Dia memang lawa. mengaku aku jatuh cinta.


Jadi selepas itu aku terus perg jumpa tuannya, sekali lamaran dapat jua akhirnya. Dia telah kumiliki. Begitu mudah sekali. Sekali lafaz terus dapat. Yang penting ada duit semua jalan. Bak kata orang, no monet no talk! 
ni dia rupa dia, comel!'





-TAMAT- karya kreatif



6 comments:

ﺷﻬﻤﻲ @ iBnU SuRaiNi said...

pergh~
blackberry kowt~
patut la song2 jer skrang~
:p

Amin Rox said...

sorang tak bererti ada pape. Sorang tu boleh jadi berkhalwat, boleh jadi beru'zlah. hehe.

Akmal Hayat said...

macam yg hg slalu kata kat aku laa amin..kalau laki tu, slalunya tulis macam ni pun, dia still refer kat sapa2 gak..kan3?

siapakah?? :P

ﺷﻬﻤﻲ @ iBnU SuRaiNi said...

oOooOooOoooooOoOOO
ada makna tersirat rupanya~
haaaaaaa~

Amin Rox said...

Menjawab soalan akmal: haha, itu hang mmg la, aku pun syak ang ada apa2.. tapi aku nni ceta lain. Maksud nya mendalam. Laki, fikir2lah.

Amin Rox said...

haha, syahmi, mana ada betoi, kalo x aku happy ar..!