Friday, October 2, 2009

Assignments Sepanjang Jalan

Assignments Sepanjang Jalan karya * Shah Dan Ahmad 


Hidup mati susah senang di tangan Allah Azza Wajalla. Semua di tangan tuhan Azza Wajalla. Tuhan Azza Wajallah segala-galanya. 
....bla..bla..bla..


-Bab kesepuluh-


"EE! cepat siap EE! EE kena hantaq. EE perlu dihantaq! Mana EE?! Mana EE ! Tidak! EE kena hantaq! Aku yakin EE kena hantaq! EE perlu dihantaq." Jerit Jeha sekuat-kuat, terkial-kial. " Ya, EE memang kena hantaq.." Sarah, menenangkan emaknya. Jeha tenang seketika. Jeha mula kepucatan. Jeha letih. Jeha pun tidoq. "EE!!! Pergi hang dari sini, jangan kacau aku, pergi! Pergi! Pergii!!!!" Jeha mengingau lagi.Semalaman Jeha meronta-ronta kegilaan kerana EE.


-Bab sebelas-
IA business!! Ya, IA Busines pun kena hantaq!!! IA Business!! Woooo...woo.. pegi engkau IA businesss!! Aku yakin engkau kena hantaq juga!! "" Jeha tengking gila-gila. "Emak, makan dulu ya.." Sarah memang baik, dia layan emaknya. "Tidak!! Garuma bini aku! Dia suruh aku hantaq IA business!!! JEha teringat akan pesanan Garuma, bininya yang mati disebabkan jatuh tergolek tunging buyung. 


-Bab dua belas-
"TOK!!! Halau TOK cepat bagi siap!!! Nanti dia kacau sumber rezeki kita!!!! Rebus dalam kuali goreng!!!!! TOK cepat halau!!!!!" Jeha benar-benar tertekan. Sarah tidak mampu membuat apa. Jeha mula gila meroyan. Habis orang kampung terbeliak tingkah lakunya.
...


Hidup mati susah senang di tangan tuhan Azza Wajalla. Dia segala-galanya. Allah Azza wajjala. Rezeki hanya datang dariNya. Susah Hidup atas ketentuannya.




P/S tiada kena mengena antara yang hidup atau yang mati. :)

8 comments:

al-ikhsan said...

terbaekkk sepanjang zaman! :)

crixerity said...

hehe. nicelah amin. saya suka ini.
:)

hanis fozi said...

nice r
jeha 2 bdak IB ka??
ptut r gila
hehe

papepn kita kne tbh!!

Amin Rox said...

to ikhsan dan amirul: hehe.. idea yg giler2 cket..



To hanis fozi : tu la, ada kot sape nama jeha.. macam ada ja.. haha..

dr.corona0810 said...

malang la org yg nma jeha 2..

tau la ko minat gler shanon ahmad pon. tp, x kan la sampi buat mcm neyh kot??

ap2 pon... memg best la post neyh.. hahahaha

Amin Rox said...

haha, jeha, watak imaginasi. ntah bkan minat sgt pun, tapi syok gaya shahnon ahmad, byk guna perulangan.

~AiSyA HuMaiRa~ said...

jeha?? jiha ada la...haha... tp papepun, mereflek kehidupan sendiri.. mmg perlu tabah~

Atikah Nur Dzulkhefli said...

hahahah..atik gelak guling2.terbaek dr ladang.ahhaha..tapi amin jgn jd cam jeha yg giler akhirnye sudey..jdlah LEBAR anak si jeha yg maintain kool dlm novel..hahaha