Sunday, June 13, 2010

Wahai Pemuda

Sejarah tidak pernah menghalang kita berubah. Orang yang tewas boleh berjaya selagi mereka tetap berjuang di jalan yang sama tapi dengan cara yang berbeza. Warkah kebenaran sentiasa ada, bagi mereka yang mencari-cari nilai perubahan, di sana pasti mereka jumpa. Pemuda ibarat permata, wujud mereka ibarat berlian berkilauan yang memancar-mancar, namun jika tidak digilap, hilanglah ia, menjadi besi karat yang terkubur bahkan menodai kehidupan.

Bagunlah wahai pemuda dari lena yang panjang, ini masa kita, jangan tunggu sehingga masa dewasa tua. Ini masa gagah kita. Ini masa di mana kekuatan kita mencapai tahap maksimum. Kekuatan perlu dibina. Jalan yang lurus sentiasa ada. Musuh sentiasa mensasarkan kita, tiada cara lain, jika musuh berstrategi mengapa tidak kita? Kita anak muda yang berwibawa, menangkis serangan musuh dalam segenap cara!! Tarbiyah cara kita, keadilan dan kebenaran kita damba.

Hidup muda bukan untuk seronok. Tapi untuk berjuang membina nusa diri, keluaga, masyarakat, agama dan bangsa. Al-Quran dan Sunnah jadi pegangan. Musuh pasti keruan. Tiada jalan untuk tembus. Nafsu perlu kita jaga. Memang itu yang musuh damba. Kelemahan perlu diatasi segera. Bangkitlah segera wahai pemuda! Jangan terlalai oleh buai dunia!




Perjuangan kita belum selesai! Sambung menyambung, generasi seterusnya menanti hasil kita.


Blogger Templates

1 comments:

Atikah Nur Dzulkhefli said...

kitalah pemuda dan pemudi harapan bangsa..jom!!sama2,membangunkan agama,bangsa dan negara dengan usaha kita..