Saturday, July 18, 2009

Dia Memang Comel...

Sememangnya pada pandangan pertama, wajahnya memang sangat comel. Meruntunkan jiwa tatkala melihat wajahnya itu. Kecomelannya yang terserlah mungkin akan menyebabkan sesiapa sahaja akan cemburu, geram, dan ingin sahaja mencubit pipinya yang gebu itu. Tapi apa akan daya, ramai tidak mampu untuk berbuat demikian.

Pipinya kemerah-merahan, tembam, dan sangat gebu. Wah! Aku jua rasa begitu geram. Jelikannya yang tidak mengenal siapa memang menarik. Matanya yang menyapa, bersih dan segar bak mutiara yang batu digilap rapi, bulat matanya yang hitam, kadang-kadang menggoda. Ah, aku tidak mungkin mampu mencubit pipinya, nanti akan dimarah oleh orang ramai. Argh!!

Waktu itu, Aiman mula menunjukkan kegatalan tangannya. Dikacau-kacau si comel itu. "Aiman!! Eh Aiman hati-hati!!.." Jerit dan tegur Nadzirah. "Orang kalau takde adik macam ini la kan" Farah pula menyampuk dan cuba menyakat. Dicubit-cubit hidung si comel itu. Sebik mukanya. Rimas. Dikacau tapi tidak mampu berbuat apa-apa.

Sewaktu tiba di rumah Ustaz Shiham, aku disambut baik oleh Ustaz. "Amin, sila-sila, makan". Aku pergi ke rumah ustaz Shiham yang hanya berdekatan dengan Blok Asrama tidak beberapa ela dari situ. Memang sudah dirancang, kami sekelas sebenarnya berkumpul di rumah ustaz untuk beramah mesra dengan ustaz dan untuk melihat si comel yang diceritakan tadi. Melihat muka si comel itu, aku memang geram kerana pipinya yang sangat gebu. Rasa semacam hendak dicubit.

Sememangnya ustaz Shiham terkenal dengan seorang yang mudah bermesra dan selambanya amat mencuit hati sesiapa sahaja. Jasa baiknya juga amatlah besar dalam mencurahkan ilmu kepada kami semua. Moga-moga sang murabbi ini terus mencurahkan keringat dan ilmunya kepada bangsa dan agama.

"Aiman.. baik ko jangan pegang si comel tuh, tangan ko dah la selalu pegang tenis jer, risau aku, haha.. " Aku secara tidak sengaja terfire Aiman. Maaf Aiman. "Eh, nanti DJ dengan Amirah nak datang juga tau.." Lebih kurang 10 orang dari kami iaitu, Aku, Adam, KN, Ariff, Rahman, Zai, AD, Nadizrah dan farah hadir di rumah Ustaz pada petang itu. Sememangnya telatah dan hiruk pikuk Si Aiman memecah suasana. "Aiman ni memang melebih budak-budak la.." Kedengaran suara tidak puas hati keluar. Ahli-ahli M08A memang terkenal dengan coletah mereka yang unik.

Dia memang comel. Anak Ustaz yang ketiga dan terakhir. Hal ini kerana ketiga-tiga anak-anaknya dilahirkan secara pembedahan. Dan ketiga-tiganya pula adalah hero-hero sokmo. Tahniah buat ustaz Shiham. "Bolehlah buat Adopted child lepas nih" -Farah-

Dia memang comel!!!! Ah, aku tidak kira, nak cubit pipinya jugak, tapi tidak kesampaian..Sobz2..menyesal2!!!

Di sini aku letak beberapa gambar dan suasana yang sempat diambil:


Si comel yang aku mention, memang pipinya tembam sangat, leher pun dah macam takde, ini kalau cubit sedap! Muka macam ustaz Shiham..


Apabila tangan yang selalu memegang tenis memegang si Comel. Agak-agaknya mungkin ini yang berdesis dalam hati Aiman: "Hehe, bila la pula aku nak jadi daddy nih.. mcm best jer.. Uish2, sabar2.."



Kalau si comel tu boleh berkata-kata pasti ini yang akan dicakapnya : "Kurang ajor kau! Jgn kacau aku la, nak rehat jap pun tak boleh!"



AD pula menunjukkan sifat keibuannya, kelihatan Ariff Firman sedang minum coffee dengan padangan psikostiknya..KN? Tengok citer Inspector Gadget???


19 comments:

Ariff Shah said...

Malu aku dgn Ustaz Shiham...

dr.corona0810 said...

arif...
psyco gler muka ko dlam pic tu..
hahaha..

amin..
comel kot anak ustz shiham..

Amin Rox said...

haha, ariff ko malu?? cayalah.. first time kot aku dengar ko ckp malu.. lawak2

Amin Rox said...

Chu I : Seriusly comeyl kot. tgk ar pipi dia, mak aih.. lebar dan tembam!!!

dr.corona0810 said...

lebar bpe inci???
hahaa...

aaa...
zai surh antar cas report s.k.perik..
by esok.. isnin last

Amin Rox said...

alamak lupa bwak pembaris lak..
tpi dlm 1.5 inch gitu la.. lebar tuh..

oops, ok2, adoyai malas betoi nak wat cas report..

Atikah Nur Dzulkhefli said...

hahahha..mcm amin jek..lebar dan tembam..hak3..tapi x chumil r..yg chumil atik n anak ustaz syiham jek..hehehe..

Atikah Nur Dzulkhefli said...

hahahha..mcm amin jek..lebar dan tembam..hak3..tapi x chumil r..yg chumil atik n anak ustaz syiham jek..hehehe..

Atikah Nur Dzulkhefli said...

hahahha..mcm amin jek..lebar dan tembam..hak3..tapi x chumil r..yg chumil atik n anak ustaz syiham jek..hehehe..

Atikah Nur Dzulkhefli said...

hahahha..mcm amin jek..lebar dan tembam..hak3..tapi x chumil r..yg chumil atik n anak ustaz syiham jek..hehehe..

Amin Rox said...

oit.. tembam2 bermakna tau.. hehe.. Tu la cumeyl..
Aah tapi kan, jap2.. eh, ustaz je comel, atik out of the list.. Jgn nak tumpang publisiti lak ek. hahaha..

aiman ab said...

ha alaa
walaupon nk jd daddy sekali pon
tggu r dlu
haha
koyak2

aiman ab said...

ha alaa
walaupon nk jd daddy sekali pon
tggu r dlu
haha
koyak2

Amin Rox said...

yye la.. tunggu la, calon dah ada kan..

SimPanG said...

amin rox:
comel gak anak ustaz shiham 2. amin, agak2 anak ko ade rupe cm2 x?

aiman:
jgn lupe jmput aq dtg umah bile da jadi daddy t. haha

SimPanG said...
This comment has been removed by the author.
Amin Rox said...

Simpang, itu soklan futuristik, tapi aku cuba jawab.

rasanya lagi cute mute. gebu2.. haha.

dr.corona0810 said...

atik????
TIDAK!!!
anda tidak comel langsung!!!!
hahahha...
anak ustz 100x lg comel dr ang..

amin..
bley kot ang dpt anak cam tu..
nanti dah dpt, post la pic kat blog ek.. (^-^)

Amin Rox said...

Chu i,
hoho, itu wawasan yg besar tuh..

tunngu la bepa masa lagi, awai kot..