Saturday, April 18, 2009

Aku udah berpunya, Kini, dulu dan selamanya (Malay Version)


[ Haha, dah lama rasanya tak menghantar sebarang post ke blog ini, dan memang sudah sekian lama tak menulis dalam bahasa melayu, jadi berasa agak janggal ibarat rusa masuk kampung (betoi ke peribahasa ni, seroiusly ke aku dah lupa), seolah-olah baru hendak belajar bahasa melayu pula, tapi tidak mengapa, cabaran dunia sekarang. 
jeng3, Tajuk apakah??? itu bukan kata hatiku, tapi kata yang terkena pada sipi telingaku. Sebenarnya memang xda idea yang bernas untuk post kali ini, memandangkan tahap tensi yang terlalu tinggi kerana peperiksaan semester dua semakin hampir, jadi blog yang tidak terisi ini dijadikan tempat melepas tekanan itu. Sori ek. Nak dijadikan cerita berkenaan tajuk posting kali ini, mungkin berkaitan dengan yang hidup tapi xde kaitan dengan yang dah mati..

Adoyai, makin lama, aku makin pelik, setiap kali aku berjumpa dngan kekawan, sama ada melalui yahoo messenger, text messaging, berborak dengan junior, senior, omong-omong kosong, asyik-asyik benda yang sama menghentam telingaku ini. Entahlah, tapi yang memelikkan aku, apakah mereka benar-benar mengerti apa yang mereka maksudkan?

Pada pendapat aku, mungkin disebabkan perubahan hormon yg mendadak, dan jua tahap kematangan yang tinggi menyebabkan semua insan pada tahap ini tidak lari menyebut perkara yang sama. Seolah-olah menjadi pembakar semnagat!

Namun, perjuangan masih jauh.. yang penting, fokus terhadap pelajaran. Bagiku, isu kahwin itu, isu biasa, birlah mereka membicarakan dan aku pula mengiyakan, tapi aku tetap aku, mempunyai pendirian. Cuma, kadang2, aku tidak lokek membicarakan hal2 ini sehinggakan kadang2 mereka, kawan-kawanku beranggapan bahawa aku jua bersetuju dengan mereka. Apa pun, lupakan jer.

Islam melarang ber'couple', tetapi Islam tidak melarang bercinta, kerna islam itu agama fitrah. Cinta itu tidak bererti cinta 'jiwang karat', cinta yang mengalpakan, tetapi andai kata ingin bercinta, carilah cinta yang hakiki, cinta pada illahi.  Orang kata, "Susah nak cari tau..", "hanya orang tertentu ja dapat.."  itu kata mereka yang tidak yakin kepada-Nya, setiap orang mampu miliki, dengan doa, usaha dan penuh harapan, insyaAllah. Carilah Dia.. Dia lah yang selayaknya.. Kalo nak juga, nikah terus je la..

Kepada Ak**al **y*t, a***ud**n, weyh, jgn selalu salah anggap kat aku.. HAHaha..

Opps! Aku udah berpunya.. kini, dulu dan selamanya..
Sekadar luahan perasaan, me'relax'kan minda..

8 comments:

Yard said...

"katakanlah: jika bapa2mu,anak2mu,saudara2mu, isteri2mu, kerabat karibmu,harta yang kamu usahakan dan perniagaan yg kamu takuti kerugiaanya serta tmpt kediaman yg kamu sukai,(semua itu) lebih kamu cintai drpd Allah dan rasulNya dan berjuang di jln Allah,maka tunggulah olehmu,sehingga Allah mendatangkan perintahNya(siksaNya).Allah tiada menunjuki kaum yg fasik itu"(9:24)

a***ud**n said...

wahai a**n *ukai**,
apesal aku yg dilibatkan???
xde keje lah kau

a**n **kai** said...

haha, rileks la, ko kan perlu femes, jadi aku highlight kan juga la nama ko..

aku tetap aku said...

berpunya bley jd 2 mksd..mna satu?

surf-fix @ uppa.. said...

amin da bpunya da ke?hehe..

Amin Rox said...

kepada aku tetap aku:

err.. itu rahsia di kalbu..

sori la ek, ada privacy disitu, x perlu diperjelaskan. yg pnting message nyer semua difahami..

Amin Rox said...

kepada surfix Uppa:

adoyai, mASIH ada insan yg ingin mengetahui.. apakah nasibku..

fayeen said...

cool..